Taxi Talent
040 8200810
FAQ2022-06-07T07:46:43+00:00

Zo nu en dan gestelde vragen:

We begrijpen dat je best met wat vragen kunt zitten, hieronder hebben we er een aantal beschreven. Zit jouw vraag & antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact op met een van onze medewerkers!

Het contractvervoer wordt overgedragen aan een andere vervoerder, wat nu?2022-05-31T14:35:02+00:00

In veel gevallen kun je gewoon je werkzaamheden blijven uitvoeren. De nieuwe vervoerder heeft immers ook chauffeurs nodig. Daarnaast zijn er in de CAO Taxivervoer afspraken gemaakt over het overnemen van personeel in deze situatie. De kans is dus groot dat je je baan gewoon behoudt!

Opdrachtgever heeft geen werk meer, en nu?2022-05-31T14:33:54+00:00

Gelukkig komt dit niet zo vaak voor. Maar mocht het zo zijn dat er bij je huidige opdrachtgever geen werk meer voor je is, dan gaan wij altijd kijken wat we voor je kunnen betekenen. Wij bespreken vervolgens met jou welke andere mogelijkheden we voor je hebben, bijvoorbeeld bij één van onze andere opdrachtgevers.

Mijn contract loopt af, en nu?2022-05-31T14:33:09+00:00

Wij streven er naar om je minimaal één maand voor afloop van je contract te informeren over het vervolg.

Wat is mij opzegtermijn?2022-05-31T14:32:28+00:00

Jouw opzegtermijn is afhankelijk van je contractvorm- en duur. Je kunt dit terugvinden in je contract. Uiteraard kunnen onze HR medewerkers je hier ook meer over vertellen.

Ik ben ziek, hoe meld ik mij ziek?2022-05-31T14:31:52+00:00

Ben je ziek, dan informeer je natuurlijk zo snel mogelijk je opdrachtgever zodat zij een vervanger kunnen regelen om je werkzaamheden over te nemen. Ook stel je ons hiervan op de hoogte. Ziekmelden doe je voor 9 uur ’s ochtends. Werk je in het weekend en word je ziek? Stuur dan een e-mail naar verzuim@talent4taxi.nl en bel ons meteen even op maandagochtend.

Wanneer krijg ik vakantiegeld?2022-05-31T14:31:10+00:00

Het vakantiegeld wordt jaarlijks eind mei uitgekeerd. Mocht je eerder uit dienst gaan, dan wordt je opgebouwde saldo aan vakantiegeld op dat moment uitbetaald. 

Ik wil vakantie opnemen, hoe werkt dat?2022-05-31T14:30:27+00:00

Wil je een vrije dag opnemen of ga je op vakantie? Dan overleg je dit met je opdrachtgever. Wanneer je akkoord hebt gekregen van je opdrachtgever dien je het verlof ook bij Talent4Taxi in. Wanneer je inlogt in het portaal zie je rechts in jouw scherm ‘verlof’ staan. Wanneer je hierop klikt kan je het verlof indienen. Je vult de datum in van de vrije dag(en). Het systeem berekend automatisch hoeveel verlofuren hiervoor ingezet worden.

Hoeveel vakantiedagen heb ik?2022-05-31T14:29:42+00:00

Afhankelijk van het type contract dat je hebt, bouw je 23 of 25 vakantiedagen per jaar op, gebaseerd op een fulltime dienstverband. In je arbeidsovereenkomst kun je terugvinden hoe dit voor jou precies zit.

Wanneer is er sprake van overuren?2022-05-31T14:28:46+00:00

Overuren worden per kwartaal berekend. Er is sprake van een overuur als je in een kwartaal gemiddeld meer dan 40 uur per week werkt. Een overuur wordt uitbetaald tegen 120%.

Wanneer ontvang ik mijn salaris?2022-05-31T14:26:39+00:00

Je ontvangt elke maand rond de 25ste jouw salaris.

Mijn gewerkte uren kloppen niet, wat nu?2022-05-31T14:25:06+00:00

Als de uren die zijn verwerkt niet kloppen is het goed om eerst contact op te nemen met je opdrachtgever. Deze kan je vaak beter uitleggen hoe de uren berekend worden. Kom je er niet uit, of wil je graag meer uitleg over de CAO-regelingen? Dan staan onze HR medewerkers voor je klaar!

Krijg ik toeslagen voor avond- of weekenddiensten?2022-05-31T14:27:52+00:00

De CAO Taxivervoer kent helaas alleen toeslagen op erkende feestdagen.

Direct contact opnemen: 040 8200810
Ga naar de bovenkant